LOGICARD

Logikai készséget és koncentrálóképességet fejlesztő kártyajáték

A LogiCard egy magyar fejlesztésű, 21 lapból álló kártyajáték. Különlegessége, hogy bármely két lapon van azonos színű és formájú ábra. Így a példaként bemutatott két lap közül a baloldalin a jobb felső sarokban található kis piros ábra megegyezik a jobboldali lapon a középső nagy ábrával.

JÁTÉKLEHETŐSÉGEK:
    REFLEX (2–8 személy részére):
    A kártyacsomagot az osztó megkeveri, és a felsőkét lapot jól láthatóan,ábrával felfelé az asztalra helyezi. A játékosok feladata: rámutatni arra az ábrára, amely mind a két lapon szerepel és színében is azonos. Amennyiben az azonos ábrák közül az egyik a lap közepén elhelyezkedő nagy ábra, abban azesetben erre a nagy ábrára kell mutatni. Amelyik játékos legelőször megtalálja a két megegyező ábrát és helyesen rámutat, az a játékos a két lap közül az egyiket jutalmul magához veheti. A játékot az nyeri, akinek a játék végén a legtöbb lapja van.
    SUDOKU (egyszemélyes játék):
    A játékos a kártyacsomagot megkeveri, majd egy véletlenszerűen kiválasztott lapot félretesz. A játék célja a 20 lap lerakása olyan 5x4-es hálóban, amelyben semelyik sorban és oszlopban nem szerepel megegyező (azonos színű és formájú) ábra. Sorokon és oszlopokon a hálóban lerakott kártyákon egymás mellett – 8x10 db – és alatt –10x8 db – elhelyezkedő kis ábrákat értjük. Elkezdhetjük például úgy, hogy kétszer két lapot az asztalra helyezünk, azzal a feltétellel, hogy a kártyalapok sarkaiban található kis ábrák közül minden sorban, illetve oszlopban csak egy szerepeljen. Amennyiben ez sikerült, a négy lap mellé további öt lapot helyezhetünk a feltételnek megfelelően úgy, hogy azok egy 3x3-as négyzetet alkossanak. Amennyiben ez is sikerült,kialakíthatjuk a 4x4-es, majd az 5x4-es hálót is.
    JÉGERPÓKER (2–6 személy részére):
    A kártyacsomagot az osztó megkeveri és minden játékosnak 3-3 lapot oszt, további 3 lapot pedig ábrával felfelé egymás mellé az asztalra helyez. (Kevesebb mint 6 játékos esetén a maradék lapok nem kerülnek a játékba.) Az osztótól balra ülő játékos a kezében tartott három lap közül egyet kicserélhet az asztalon lévő három lap bármelyikére, vagy passzolhat. A cél, hogy minél nagyobb értékű laphármast állítson össze. A játék az óramutató járásával megegyező irányban halad. Az elsőnek passzoló (vagyis nem cserélő) játékossal megkezdődik a játék utolsó köre (a játékban utoljára az elsőként passzoló játékostól jobbra ülő játékos cserélhet). Miután a játék befejeződött, a játékosok jól láthatóan, színükkel felfelé maguk elé helyezik lapjaikat, és megnevezik a lapjaik értékét. A játékot az a játékos nyeri, akinek a legnagyobb értékű laphármasa van. A laphármasok értéksorrendje (a legértékesebbel kezdve):
      1 - póker: 3 egyforma, középen elhelyezkedő nagy ábra (pl. 3 lap, amely közepén hordó van)
      2 - nagy sor: 1 középen lévő nagy és 2 sarokban lévő kicsi, egyforma színű és formájú ábra (pl. 1 középen lévő nagy és 2 sarokban lévő kis piros hordó)
      3 - kis sor: 3 egyforma színű és formájú sarokban lévő kis ábra (pl. 3 sarokban lévő kis piros hordó)
      4 - nagy pár: 1 középen lévő nagy és 1 sarokban lévő kicsi, azonos színű és formájú ábra (pl. 1 nagy és 1 kicsi piros hordó)
      5 - kis pár: 2 egyforma színű és formájú sarokban lévő kicsi ábra (pl. 2 sarokban lévő kis piros hordó)

A DOBOZ TARTALMA:
  • 21 LAPOS JÁTÉKKÁRTYA
  • JÁTÉKSZABÁLY